.
Marketingový plán
V systému prodeje produktů se nevydělává pouze na přímém prodeji koncovým zákazníkům - maloobchodní provizi, dále jen "MO provize". Je zde i provize, která vzniká ve skupině, jako výsledek práce celého týmu. V konečném důsledku se jedná o výdělek jako odměnu za dobré vedení vašeho týmu.
Jedná se o mezinárodní prodej. Aby se předešlo složitostem vzniklým z kolísání různých kurzů, každý výrobek má svoji bodovou hodnotu, tzv. objemové body.
1 ks výrobku FM Group = 22,24 objemových bodů, dále jen zkráceně "ob"
1 objemový bod odpovídá, v závislosti na kurzu, zhruba částce 7,30 Kč.
Poznámka: 1 ks (22,24 ob) x 7,30 Kč = 162,3 Kč. Přitom nákupní cena je např. 200 Kč. Čím je to způsobeno? Objemová provize se odvíjí od ceny bez DPH. Výrobky FM k nám přichází z Polska, kde je v současnosti hodnota DPH ve výši 22%.
Pro kontrolu: 162,3 + 22% DPH = 198 Kč.
Na konci každého měsíce se provádí součet obratu osobních bodů (to jsou ty, které vyprodukujete vy sami svými nákupy) a obratu skupiny pod vámi a vyjde nějaké číslo. Podle jeho velikosti je přiznaná objemová provize, a to podle následujících pravidel:
Kvalifikace
|
Úroveň
efektivity |
Počet
bodů |
Zisk
v Kč (přibližně) |
0 %
|
0 - 300 b
|
0,- Kč
|
|
MAGNOLIA |
3 %
|
300 - 1199 b
|
100 - 200,- Kč
|
6 % |
1200 - 3599 b
|
500 - 1000,- Kč
|
|
9 %
|
3600 - 7200 b
|
1500 - 3000,- Kč
|
|
STŘÍBRNÁ MAGNOLIA |
12 %
|
|
4000 - 6000,- Kč
|
15 %
|
|
9 - 13 tisíc
|
|
18 %
|
20 400 - 29999 b
|
13 - 22 tisíc
|
|
ZLATÁ MAGNOLIA |
21 %
|
30000 a více bodů
|
25 - 35 tisíc
|
Perlová orchidej |
21 % +
|
1x 21%-ní skup.+20000 b
|
40 - 50 tisíc
|
Amarantová orchidej |
21 % +
|
3x 21%-ní skupina
|
70 - 100 tisíc
|
Zlatá orchidej |
21 % +
|
3x perl.orchid. nebo vyšší
|
100 - 200 tisíc
|
Po vynásobení skupinových objemových bodů (dále již jen "sb") výší provize (3, 6, 9 až 21%) dostaneme "provizní body". Hodnota jednoho provizního bodu odpovídá 1 PLN a v současnosti činí, dle kurzu, zhruba 7,30 Kč. Veškeré přepočty na Kč počítají s touto hodnotou.
Tyto provizní body se počítají pouze u úrovní magnolií.
V úrovni orchidejí se ještě navíc dělí určitá část celkového trhu. Více informací je v tištěném marketingovém plánu, který je součástí vzorkovníku.
Přímý prodej může být významným zdrojem příjmů. Prodáte-li měsíčně 200 vůní, vyděláte si 20.000,- Kč, což není málo. Je ale pravda, že to již vyžaduje značné nasazení a veškerý čas. Nejlepší přímí prodejci tohoto dosahují...
Srovnatelného výsledku lze ale dosáhnout snadnějším a příjemnějším způsobem:
JAK? Základem je snažit se vybudovat širokou první linii.
První linie pouhých odběratelů pro vlastní potřebu by ale ten správný efekt nepřinesla. Je potřeba dobře pochopit systém síťového marketingu a následně jej naučit ostatní.
VARIANTA 1 - široká síť v první linii, ale nikdo příliš nepracuje
VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob (osob. bodů) A - vlastní odběr 5 ks, 111,2 ob B - vlastní odběr 4 ks, 89 ob Z.O. - zbývající odběry - zbytek skupiny, který dohromady odebral za 900 ob Co z toho plyne? Celá vaše skupina vyprodukovala 1.189 sb (skupinových bodů). |
35,7 bodů x 7,3 = 261 Kč objemové provize. Ale to je jen začátek...
VARIANTA 2 - široká síť v první linii, dvě decentně pracující skupiny
VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob A - skupina s 1.500 sb B - skupina s 1.300 sb Z.O. - zbývající odběry - dohromady 900 ob Výsledek? Celá vaše skupina vyprodukovala v tomto případě 3.789 sb. Z toho je nutno odečíst provize skupin A a B.
|
Po odečtení činí rozdíl 2.489 - 745 - 241 = 1503 Kč objemové provize.
Stejní lidé ve skupině, ale dva se snaží pracovat - rozdíl je zřejmý.
VARIANTA 3 - široká síť v první linii a dvě silné skupiny
VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob A - skupina s 5.000 sb B - skupina s 2.500 sb Z.O. - zbývající odběry - dohromady 2.700 ob A výsledek? Skupina vyprodukovala celkem 10.589 sb, tj. nárok na 12% provize. Z toho je ale nutno odečíst: |
Po odečtení činí rozdíl 9.276 - 3.285 - 1.095 = 4.896 Kč objemové provize.
Vy pracujete stále stejně, vyděláváte ovšem výrazně více!
VARIANTA 4 - ideální stav. Široká síť a čtyři silné skupiny
VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob A - skupina 8.000 sb B - skupina 2.500 sb C - skupina 5.500 sb D - skupina 6.500 sb Z.O. - odběry dohromady 4.500 ob Výsledek? Skupina vyprodukovala celkem 27.089 sb, tj. náro |