.


Marketingový plán

 V systému prodeje produktů se nevydělává pouze na přímém prodeji koncovým zákazníkům - maloobchodní provizi, dále jen "MO provize". Je zde i provize, která vzniká ve skupině, jako výsledek práce celého týmu. V konečném důsledku se jedná o výdělek jako odměnu za dobré vedení vašeho týmu.

 

 

 

  • Jedná se o mezinárodní prodej. Aby se předešlo složitostem vzniklým z kolísání různých kurzů, každý výrobek má svoji bodovou hodnotu, tzv. objemové body.

    1 ks výrobku FM Group = 22,24 objemových bodů, dále jen zkráceně "ob"
    1 objemový bod odpovídá, v závislosti na kurzu, zhruba částce 7,30 Kč.

    Poznámka: 1 ks (22,24 ob) x 7,30 Kč = 162,3 Kč. Přitom nákupní cena je např. 200 Kč. Čím je to způsobeno? Objemová provize se odvíjí od ceny bez DPH. Výrobky FM k nám přichází z Polska, kde je v současnosti hodnota DPH ve výši 22%.
    Pro kontrolu: 162,3 + 22% DPH = 198 Kč.

    Na konci každého měsíce se provádí součet obratu osobních bodů (to jsou ty, které vyprodukujete vy sami svými nákupy) a obratu skupiny pod vámi a vyjde nějaké číslo. Podle jeho velikosti je přiznaná objemová provize, a to podle následujících pravidel:

    Kvalifikace
    Úroveň
    efektivity
    Počet
    bodů
    Zisk
    v Kč (přibližně)
     
    0 %
    0 - 300 b
    0,- Kč
    MAGNOLIA
    3 %
    300 - 1199 b
    100 - 200,- Kč

     

    6 %
    1200 - 3599 b
    500 - 1000,- Kč
     
    9 %
    3600 - 7200 b
    1500 - 3000,- Kč
    STŘÍBRNÁ MAGNOLIA
    12 %
                                                            7200 - 11999         7200 - 11999                       7200 - 11999         7200 - 11999                                     7200 - 11999         7200 - 11999                       7200 - 11999         7200 - 11999                                                   7200 - 11999         7200 - 11999                       7200 - 11999         7200 - 11999                                     7200 - 11999         7200 - 11999                       7200 - 11999         7200 - 11999 b
    4000 - 6000,- Kč
     
    15 %
                                                            12000 - 20399         12000 - 20399                       12000 - 20399         12000 - 20399                                     12000 - 20399         12000 - 20399                       12000 - 20399         12000 - 20399                                                   12000 - 20399         12000 - 20399                       12000 - 20399         12000 - 20399                                     12000 - 20399         12000 - 20399                       12000 - 20399         12000 - 20399 b
    9 - 13 tisíc
     
    18 %
    20 400 - 29999 b
    13 - 22 tisíc
    ZLATÁ MAGNOLIA
    21 %
    30000 a více bodů
    25 - 35 tisíc
    Perlová orchidej
    21 % +
    1x 21%-ní skup.+20000 b
    40 - 50 tisíc
    Amarantová orchidej
    21 % +
    3x 21%-ní skupina
    70 - 100 tisíc
    Zlatá orchidej
    21 % +
    3x perl.orchid. nebo vyšší
    100 - 200 tisíc

     

     
     
    Program Orchidejí - podíly z celosvětového obratu

    Po vynásobení skupinových objemových bodů (dále již jen "sb") výší provize (3, 6, 9 až 21%) dostaneme "provizní body". Hodnota jednoho provizního bodu odpovídá 1 PLN a v současnosti činí, dle kurzu, zhruba 7,30 Kč. Veškeré přepočty na Kč počítají s touto hodnotou.
    Tyto provizní body se počítají pouze u úrovní magnolií.
    V úrovni orchidejí se ještě navíc dělí určitá část celkového trhu. Více informací je v tištěném marketingovém plánu, který je součástí vzorkovníku.

    Přímý prodej může být významným zdrojem příjmů. Prodáte-li měsíčně 200 vůní, vyděláte si 20.000,- Kč, což není málo. Je ale pravda, že to již vyžaduje značné nasazení a veškerý čas. Nejlepší přímí prodejci tohoto dosahují...

    Srovnatelného výsledku lze ale dosáhnout snadnějším a příjemnějším způsobem:

    JAK? Základem je snažit se vybudovat širokou první linii.

    Marketing

    První linie pouhých odběratelů pro vlastní potřebu by ale ten správný efekt nepřinesla. Je potřeba dobře pochopit systém síťového marketingu a následně jej naučit ostatní.

    VARIANTA 1 - široká síť v první linii, ale nikdo příliš nepracuje

    Marketing
    VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob (osob. bodů)
    A - vlastní odběr 5 ks, 111,2 ob
    B - vlastní odběr 4 ks, 89 ob
    Z.O. - zbývající odběry - zbytek skupiny, který dohromady odebral za 900 ob

    Co z toho plyne? Celá vaše skupina vyprodukovala 1.189 sb (skupinových bodů).
    V tabulce uvedené výše zjistíte nárok na objemovou provizi 3% pro vaši skupinu
    1189 sb x 3% = 35,7 "provizních bodů".
    Nikdo další ve skupině nemá nárok na objemovou provizi, tudíž se nic neodečte.
     

    35,7 bodů x 7,3 = 261 Kč objemové provize. Ale to je jen začátek...

    VARIANTA 2 - široká síť v první linii, dvě decentně pracující skupiny

    Marketing
    VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob
    A - skupina s 1.500 sb
    B - skupina s 1.300 sb
    Z.O. - zbývající odběry - dohromady 900 ob

    Výsledek? Celá vaše skupina vyprodukovala v tomto případě 3.789 sb.
    To znamená nárok na 9% objemové provize pro vaši skupinu:
    3.789 x 9% = 341 "provizních bodů".
    341 x 7,30 = 2.489 Kč objemové provize.

    Z toho je nutno odečíst provize skupin A a B.
    A - 1.700 sb - 6%, tedy 102 bodů = 745,- Kč.
    B - 1.100 sb - 3%, tedy 33 bodů = 241,- Kč.

     

    Po odečtení činí rozdíl 2.489 - 745 - 241 = 1503 Kč objemové provize.
    Stejní lidé ve skupině, ale dva se snaží pracovat - rozdíl je zřejmý.

    VARIANTA 3 - široká síť v první linii a dvě silné skupiny

    Marketing
    VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob
    A - skupina s 5.000 sb
    B - skupina s 2.500 sb
    Z.O. - zbývající odběry - dohromady 2.700 ob

    A výsledek? Skupina vyprodukovala celkem 10.589 sb, tj. nárok na 12% provize.
    10.589 x 12% = 1.271 "provizních bodů".
    1.271 x 7,30 = 9.276 Kč objemové provize.

    Z toho je ale nutno odečíst:
    A - 5.000 sb - 9% - 3.285,-
    B - 2.500 sb - 6% - 1.095,-
     

    Po odečtení činí rozdíl 9.276 - 3.285 - 1.095 = 4.896 Kč objemové provize.
    Vy pracujete stále stejně, vyděláváte ovšem výrazně více!

    VARIANTA 4 - ideální stav. Široká síť a čtyři silné skupiny

    Marketing
    VY - vlastní odběr 4 ks, 89 ob
    A - skupina 8.000 sb
    B - skupina 2.500 sb
    C - skupina 5.500 sb
    D - skupina 6.500 sb
    Z.O. - odběry dohromady 4.500 ob

    Výsledek? Skupina vyprodukovala celkem 27.089 sb, tj. náro